Po co szukać nowych elementów?
Billy Rubina
2013-08-29 20:55:38 UTC

Przeczytałem to dzisiaj. Z tego, co wiem, odkrywają nowe pierwiastki, bombardując niektóre atomy w akceleratorach cząstek (tak sądzę), a te nowe pierwiastki trwają kilka milisekund. Więc jaki wgląd nam ujawniają? Dlaczego te odkrycia są przydatne?

Witamy w Chemistry.SE. Powiedziałbym, że to pytanie może lepiej pasować do fizyki, ale zobaczmy, co na ten temat ma do powiedzenia społeczność chemiczna. Moim zdaniem te niestabilne nowe pierwiastki nie mają prawie żadnego wpływu na chemię. Są zbyt rzadkie i istnieją zbyt krótko, aby tworzyć z nimi interesującą chemię.
@Philipp Dziękuję za ciepłe przyjęcie. Jeśli społeczność uważa, że ​​jest to lepsze dla Fizyki, E - mam nadzieję, że modyfikacje to przeniesie.
Może nawet w porządku byłoby zadać to po obu stronach. W ten sposób otrzymasz chemiczny i fizyczny punkt widzenia. Ale z drugiej strony powinno być w pobliżu wystarczająco dużo osób „fizykofilnych”, aby dać ci dobre relacje z obu punktów widzenia.
Jeden odpowiedź:
ManishEarth
2013-08-30 00:15:38 UTC

Istnieje wiele powodów:

• Aby ulepszyć nasze umiejętności eksperymentalne: Nie ma jednego procesu tworzenia wyższych elementów. Podczas gdy podstawowym procesem jest rozwiązywanie rzeczy razem, raz nie można uzyskać bardziej szczegółowych informacji. W przypadku każdego nowego elementu stosowane techniki są różne. Podobnie jak w przypadku każdego eksperymentu, pojawiają się komplikacje. Rozwiązanie tych problemów prowadzi do głębszego zrozumienia sposobu przeprowadzania eksperymentów. Należy zauważyć, że między syntezą różnych pierwiastków transuranowych upływały lata. Nie dzieje się tak dlatego, że naukowcy uważają to za bezużyteczne zadanie; to dlatego, że zaprojektowanie eksperymentu w celu syntezy tych elementów jest trudne.
  • Aby przetestować stabilność: Mamy różne modele jądrowe, które mogą przewidzieć stabilność elementów. Tworzenie nowych atomów pomaga potwierdzić te teorie.

• Wyspy stabilności: niektóre wyższe pierwiastki są uważane za wyspy stabilności w tym są bardziej stabilne niż ich sąsiedzi. Jeśli uda nam się ulepszyć nasze techniki eksperymentalne w takim stopniu, w jakim można je wygenerować, możemy znaleźć dla nich zastosowanie. Oczywiście mogą one być przydatne lub nie - te nadal są krótkotrwałe, po prostu nie ekstremalnie krótkotrwałe

• Ponieważ możemy!
Ponadto: Aby przetestować ich właściwości chemiczne: właściwości chemiczne bardzo ciężkich pierwiastków są trudne do przewidzenia, więc posiadanie ich naprawdę pozwala spojrzeć na ich zachowanie / reaktywność
I oczywiście, co jest fajniejsze niż posiadanie nowego błyszczącego elementu nazwanego twoim imieniem ... :)
@F'x Hmm. Nie wiem, jak można przetestować właściwości chemiczne pierwiastka, który rozpada się w czasie o rząd wielkości mniejszym niż czas reakcji O_0
@Philipp Ha! Chociaż obecnie wydaje się, że nie mamy żadnych nowych elementów nazwanych imionami ich odkrywców. Odkrywanie instytutów, tak. Znani ludzie z przeszłości, tak. Ale nie ma pojedynczych odkrywców.
@ManishEarth Cóż, wydaje mi się, że mieszkańcy Ytterby nie mają nic przeciwko temu :)
@ManishEarth Czy możesz rozszerzyć zakres testów stabilności? Może jeden przykład?