Odnośnie logiki stojącej za chemią organiczną
Chaitanya
2013-08-16 17:24:39 UTC

Czy za eksperymentami przeprowadzonymi przez Cannizzaro, Beckmanna, Gattermanna, Kocha itp. kryła się jakaś logika lub myślenie?

Czy w przemyślany sposób przeprowadzili eksperymenty, czy po prostu dodali dowolne dwa reagenty i na szczęście odkryli reakcje, które są dziś znane pod ich nazwą?

Chciałem zapytać, aby w fizyce wszystkie problemy były traktowane matematycznie i logicznie; Ale w przypadku chemii organicznej istnieje wiele wyjątków od wszystkich stwierdzeń Cannizzaro itp. Mówi się, że jeśli pojedyncza obserwacja jest sprzeczna z prawem naukowym; prawo zostaje porzucone, a jego miejsce zajmuje nowe doskonałe prawo. Wygląda jednak na to, że Chemia Organiczna nie jest tego świadoma i „doskonałe” stwierdzenia nie są tego częścią.

Dwa odpowiedzi:
user809695
2013-08-17 03:49:43 UTC

Czasami był to szczęśliwy przypadek, czasami podczas projektowania eksperymentów było dużo matematyki i logiki. Jednak chemia organiczna tamtej epoki była znacznie bardziej stosowana i empiryczna niż dzisiejsza fizyka. Zwykle nie starali się znaleźć absolutnych praw natury rządzących chemią, po prostu próbowali stworzyć lepsze barwniki, leki, gumę itp., A po drodze natknęli się na nowe zjawiska.

Dalsze wyjaśnienie

Prawie wszyscy ci faceci pracowali w Niemczech pod koniec XIX wieku, kiedy przemysł chemiczny był nową, gorącą rzeczą (pomyśl o biotechnologii w dzisiejszym świecie). Było dużo pieniędzy do zarobienia na wytwarzaniu lepszych barwników, leków, gumy itp., Więc ludzie hakowali / konstruowali ustalone metody wytwarzania tych rzeczy i sprawdzali, czy otrzymane produkty są lepsze.

Na przykład:

Substancja chemiczna A bardzo dobrze leczy bóle głowy, ale powoduje mdłości. Substancja chemiczna B daje niewielką ulgę w bólach głowy, ale nie ma żadnych skutków ubocznych. Założę się, że mógłbym wytworzyć substancję C (której nikt wcześniej nie zrobił), która ma strukturę będącą połączeniem chemikaliów A i B i może wyleczyć bóle głowy bez skutków ubocznych.

== > {zrobił substancję chemiczną i wykonał kilka testów, aby poznać jej strukturę}.

Co do cholery! To ma zupełnie inną strukturę niż to, czego się spodziewałem, musiało przejść drugą reakcję, żeby się zmienić .

== > {opublikuj artykuł}, {zdobądź sławę}, {ludzie 100 lat później kwestionują logikę twoich eksperymentów} :)

user467
2013-08-17 07:26:06 UTC

Problem z organicznymi reakcjami chemicznymi polega na tym, że są one trudne . Cząsteczki organiczne mają wiele kowalencyjnych i polarnych wiązań kowalencyjnych, których rozerwanie wymaga dużej ilości energii. Określenie, które wiązanie chcesz zerwać, może wymagać bardzo specyficznych warunków chemicznych. Zwykle do przyspieszenia reakcji potrzebne są różne katalizatory. Zatem dokładne określenie, jaką reakcję organiczną chcesz uzyskać, można uczynić „logiczną”, ale zwykle wymaga to wielu eksperymentów, które można przyspieszyć dzięki „szczęściu”. Ale kiedy wyniki eksperymentów zostaną powtórzone, masz „logiczną” procedurę na przyszłość. Być może nie obejmowało matematyki, ale zostało to udowodnione eksperymentem, który jest ostatecznym kryterium w nauce, nawet w fizyce!