Jaka jest dobra metoda pomiaru potencjału redoks układu komórkowego?
bobthejoe
2012-02-17 13:34:37 UTC

Wiem, jak mierzyć stężenie wolnych tioli, które odzwierciedla potencjał redoks przedziału komórkowego, takiego jak cytoplazma lub lizosomy.

• Jakie inne metody istnieją?
Piszę to tylko jako komentarz, bo nie wiem, czy jest to wykonalne ... ale może można zastosować podejście elektrochemiczne (np. Amperometria lub woltamperometria cykliczna). Możesz wywołać stres oksydacyjny dla systemu i zmierzyć zanik sygnału utlenialnych gatunków w czasie.
@nico Amperometria / (cykliczna) woltamperometria byłaby niewygodna, ponieważ musiałby odtworzyć makroskopową kopię wnętrza komórki. Może [to] (http://en.wikipedia.org/wiki/Single-unit_recording) lub [tamto] (http://www.nature.com/nmeth/journal/v7/n3/full/nmeth.1420. html)?
@CHM: „System komórkowy” czytam jako grupę komórek, a nie wnętrze pojedynczej.
Dwa odpowiedzi:
permeakra
2013-01-08 02:13:47 UTC

Istnieje wiele kompleksów pierwiastków d, które mogą odwracalnie utracić / zyskać jeden elektron, zmieniając w ten sposób swój kolor. Są znane jako wskaźniki redoks. Niektóre z nich są wystarczająco stabilne, aby można je było stosować in vivo .

user809695
2013-01-07 11:32:32 UTC

Elektrochemia; za pomocą mikroelektrod. Tak więc w zasadzie umieść jedną mikroelektrodę wewnątrz komórki, a drugą (elektrodę odniesienia) tuż na zewnątrz komórki, a następnie użyj potencjostatu do pomiaru potencjału między nimi. Źródła.